Φωτόπουλος Μίμης


fvtopoulos2
Γεννήθηκε στη Ζάτουνα της Γορτυνίας το 1913. Σπούδασε στη Σχολή Εθνικού Θεάτρου, απ' όπου αποφοίτησε το 1932. Πρωτοεμφανίστηκε στο θέατρο το 1933 και στον κινηματογράφο το 1948, στην ταινία Οι Γερμανοί ξανάρχονται. Ηθοποιός της σκηνής, μεταπήδησε ένα καλοκαίρι στο μουσικό θέατρο και έγινε αμέσως γνωστός μ' ένα του νούμερο ("Να κάθεσαι..."). Οι ταινίες που ακολουθούν, τον επέβαλλαν για πολλά χρόνια ως τον πλέον δημοφιλή κωμικό της ελληνικής οθόνης.

Μερικές από τις πιο σημαντικές στιγμές του βρίσκονται στις ταινίες: Η Κάλπικη Λίρα, Ούτε Γάτα Ούτε Ζημιά, Το Σωφεράκι, Ο Φανούρης και το Σόϊ του, Ο Θόδωρος και το Δίκανο, Η Ωραία των Αθηνών και Λατέρνα Φτώχεια και Φιλότιμο.

Το 1953, γύρισε την πρώτη ταινία για την Φίνος Φιλμ, Το Σωφεράκι του Γιώργου Τζαβέλλα. Μάλιστα υπέγραψε με την Φίνος πενταετές συμβόλαιο αποκλειστικής συνεργασίας, κάτι πρωτόγνωρο για τα δεδομένα της εποχής.

Σχημάτισε δικό του θίασο, έγινε παραγωγός δύο ταινιών, σεναριογράφος και σκηνοθέτης της μίας, ενώ παράλληλα έγραψε βιβλία, κυκλοφόρησε ποιήματά του και ασχολήθηκε με τη ζωγραφική. Έχει παρασημοφορηθεί για τις υπηρεσίες του στο θέατρο και στον κινηματογράφο με τον Χρυσό Σταυρό Γεωργίου Α' και τον Σταυρό Αγίου Μάρκου. Πέθανε το 1986 από καρδιακή προσβολή.

πηγή: Multimedia CD-ROM Ελληνικός Κινηματογράφος 1997 ΕΘΝΟDATA

Φιλμογραφία (μέχρι το 1973):

1948 ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΞΑΝΑΡΧΟΝΤΑΙ, ΟΙ
1948 ΜΑΝΤΑΜ ΣΟΥΣΟΥ
1948
ΧΑΜΕΝΟΙ ΑΓΓΕΛΟΙ
1948
100.000 ΛΙΡΕΣ (ΓΑΜΠΡΟΙ ΜΕ ΔΟΣΕΙΣ)
1950
ΕΛΑ ΣΤΟ ΘΕΙΟ
1950 ΑΠΑΧΗΔΕΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ, ΟΙ
1950 ΘΥΕΛΛΑ ΣΤΟ ΦΑΡΟ (ΣΦΑΛΜΑ ΜΙΑΣ ΜΗΤΕΡΑΣ, ΤΟ)
1951 ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ
1951 ΜΑΤΩΜΕΝΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ
1951
ΤΕΣΣΕΡΑ ΣΚΑΛΟΠΑΤΙΑ, ΤΑ
1951 ΠΡΟ ΠΑΝΤΩΣ ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ
1952 ΠΥΡΓΟΣ ΤΩΝ ΙΠΠΟΤΩΝ, Ο
1952 ΑΓΓΕΛΟΣ ΜΕ ΧΕΙΡΟΠΕΔΕΣ
1952 ΒΑΦΤΙΣΤΙΚΟΣ, Ο
1952 ΦΑΤΑΟΥΛΑΣ, Ο
1952 ΓΡΟΥΣΟΥΖΗΣ, Ο
1952 ΔΥΟ ΚΟΘΩΝΙΑ ΣΤΟ ΝΑΥΤΙΚΟ
1953 ΣΩΦΕΡΑΚΙ, ΤΟ
1953 ΡΩΜΕΪΚΗ ΚΑΡΔΙΑ
1954
ΠΟΝΤΙΚΑΚΙ, ΤΟ (ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΕ ΤΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ, ΤΟ)
1954
ΩΡΑΙΑ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ, Η
1954 ΓΚΟΛ ΣΤΟΝ ΕΡΩΤΑ
1955
ΟΥΤΕ ΓΑΤΑ ΟΥΤΕ ΖΗΜΙΑ
1955
ΚΑΛΠΙΚΗ ΛΙΡΑ, Η
1955 ΛΑΤΕΡΝΑ, ΦΤΩΧΕΙΑ ΚΑΙ ΦΙΛΟΤΙΜΟ
1955 ΓΚΟΛΦΩ
1955 ΜΑΓΙΚΗ ΠΟΛΗ
1956
ΚΑΦΕΤΖΟΥ, Η
1956 ΑΓΝΩΣΤΟΣ, Η
1957
ΦΑΝΟΥΡΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΟΪ ΤΟΥ, Ο
1957 ΜΕΓΑΛΟΚΑΡΧΑΡΙΑΣ (ΚΑΤΑ ΛΑΘΟΣ ΔΙΑΣΗΜΟΣ)
1957
ΛΑΤΕΡΝΑ, ΦΤΩΧΕΙΑ ΚΑΙ ΓΑΡΥΦΑΛΛΟ (ΦΟΥΣΤΑ ΚΛΑΡΩΤΗ)
1958 ΜΙΑ ΙΤΑΛΙΔΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
1958 ΜΙΣΟΓΥΝΗΣ, Ο
1959 ΝΤΑΝΤΑ ΜΕ ΤΟ ΖΟΡΙ
1959 ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΣΤΗΝ ΚΟΛΟΠΕΤΙΝΙΤΣΑ
1959 ΜΑΓΚΟΥΦΗΣ, Ο
1959 ΝΑ ΖΗΣΟΥΝ ΤΑ ΦΤΩΧΟΠΑΙΔΑ
1960
ΚΙΤΡΙΝΑ ΓΑΝΤΙΑ, ΤΑ
1960 ΧΙΟΝΑΤΗ ΚΑΙ ΤΑ 7 ΓΕΡΟΝΤΟΠΑΛΗΚΑΡΑ, Η
1960 ΜΕΓΑΛΟ ΚΟΛΠΟ, ΤΟ (ΕΚΤΗ ΜΕΡΑ, Η)
1960 ΝΑΝΣΥ ΤΗΝ ΨΩΝΙΣΕ, Η
1961 ΦΤΩΧΑΔΑΚΙΑ ΚΑΙ ΛΕΦΤΑΔΕΣ (ΜΟΝΤΕΡΝΟΙ ΑΡΙΣΤΟΚΡΑΤΕΣ)
1961 ΔΟΥΛΕΨΤΕ ΝΑ ΦΑΤΕ (ΧΑΡΑΜΟΦΑΗΔΕΣ)
1961 ΚΑΛΟΣ ΜΑΣ ΑΓΓΕΛΟΣ
1962 ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΚΑΙ Ο ΓΡΗΓΟΡΗΣ, Ο
1962 ΧΡΥΣΟΣ ΚΑΙ Ο ΤΕΝΕΚΕΣ, Ο
1962
ΘΟΔΩΡΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΚΑΝΟ, Ο
1962 ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΘΕΛΟΥΝ ΞΥΛΟ, ΟΙ (ΓΥΝΑΙΚΟΚΑΤΑΚΤΗΤΕΣ, ΟΙ)
1962 ΜΗ ΒΑΡΑΤΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ (ΑΕΤΟΝΥΧΗΔΕΣ, ΟΙ)
1963 ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΤΙΜΙΟΣ
1963 ΠΑΛΗΚΑΡΙΑ ΤΗΣ ΠΑΝΤΡΕΙΑΣ (ΠΑΛΛΗΚΑΡΑΚΙΑ ΤΗΣ ΠΑΝΤΡΕΙΑΣ)
1963 ΤΡΕΛΛΟΙ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ
1964 ΑΛΛΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟ
1964 ΕΜΙΡΗΣ ΚΑΙ Ο ΚΑΚΟΜΟΙΡΗΣ, Ο
1965 ΑΠΟΚΛΗΡΟΙ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
1965 ΚΑΛΛΙΟ ΠΕΝΤΕ ΚΑΙ ΣΤΟ ΧΕΡΙ
1965 ΕΥΑ ΔΕΝ ΑΜΑΡΤΗΣΕ, Η
1965 ΚΑΗΜΟΙ ΣΤΗ ΦΤΩΧΟΓΕΙΤΟΝΙΑ
1965 ΟΥΡΑΝΟΚΑΤΕΒΑΤΟΣ, Ο
1965 ΜΠΕΤΟΒΕΝ ΚΑΙ ΜΠΟΥΖΟΥΚΙ
1966 ΕΝΑ ΚΑΡΑΒΙ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΙ
1967 ΚΟΛΩΝΑΚΙ ΔΙΑΓΩΓΗ ΜΗΔΕΝ
1967 ΧΑΖΟΜΠΑΜΠΑΣ, Ο
1967 ΛΑΛΑΤΟ ΛΑΛΑΚΗ (ΔΟΛΛΑΡΙΑ ΤΗΣ ΑΣΠΑΣΙΑΣ, ΤΑ)
1967 ΠΡΑΚΤΩΡ ΚΙΤΣΟΣ ΚΑΛΕΙ ΓΑΣΤΟΥΝΗ
1967 ΠΛΟΙΟ ΤΗΣ ΧΑΡΑΣ, ΤΟ
1967 ΠΕΝΤΕ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΑΝΔΡΑ (ΠΕΝΤΕ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΚΙ ΕΝΑΣ ΓΑΜΠΡΟΣ)
1968 ΣΥΝΝΕΦΙΑΣΜΕΝΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ
1968 ΓΙΑ ΜΙΑ ΤΡΥΠΙΑ ΔΡΑΧΜΗ
1968 ΚΙΤΣΟΣ ΜΙΝΙ ΚΑΙ ΣΟΥΒΛΑΚΙ
1969 ΚΑΚΟΣ, Ο ΨΥΧΡΟΣ ΚΑΙ Ο ΑΝΑΠΟΔΟΣ, Ο
1970 ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ, Ο ΕΠΙΠΟΛΑΙΟΣ
1970 ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΑΣΣΟΙ
1970 ΔΥΟ ΤΡΕΛΛΟΙ ΚΑΙ Ο ΑΤΣΙΔΑΣ
1970 ΕΜΠΑΙΝΕ ΜΑΝΩΛΙΟ
1970 ΕΝΑΣ ΧΙΠΠΥΣ ΜΕ ΤΣΑΡΟΥΧΙΑ
1970 ΝΤΙΡΛΑΝΤΑΣ, Ο
1971 ΔΥΟ ΕΞΥΠΝΑ ΚΟΡΟΪΔΑ
1971 ΚΑΟΥΜΠΟΫ ΤΟΥ ΜΕΤΑΞΟΥΡΓΕΙΟΥ (ΑΜΕΡΙΚΑΝ ΚΙΤΣ)
1971 ΜΙΑ ΝΤΑΝΤΑ ΚΑΙ ΤΕΖΑ ΟΛΟΙ (ΓΚΟΥΒΕΡΝΑΝΤΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ)
1971 ΤΙ ΚΑΝΕΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΖΗΣΕΙ
1972 ΠΑΤΟΥΧΑΣ, Ο

"η μαγκιά του Μίμη Φωτόπουλου δεν μπορεί να αμφισβητηθεί από κανέναν. Είναι ο βαρύμαγκας, ο ρεμπέτης που τραβάει τις φράσεις του, που δεν σηκώνει μύγα στο σπαθί του και που «καθαρίζει» για τους φίλους του. Καθιερώνεται αμέσως και «χωράει» σε κάθε ταινία. Είναι ο αρχηγός της ελληνικής οικογένειας. Ξεκινάει με το «Οι Γερμανοί ξανάρχονται» δίπλα στον Λογοθετίδη και στη Βασιλειάδου, γίνεται δίδυμο με τον Ηλιόπουλο, καθιερώνεται τη δεκαετία του '50 και καταλήγει ως ο άρχων του γέλιου στις κινηματογραφικές αίθουσες. Χαρακτηριστική του φράση, που ωστόσο είναι μεταγενέστερη, από τη διαφήμιση «κι ύστερα θα κά-α-α-αθεσαι»..." Μάρνυ Παπαματθαίου - Το Άλλο ΒΗΜΑ

Αρχεία Video:

Φανούρης και το Σόϊ του
Ωραία των Αθηνών